Šesnaesto izdanje Telemach Omladinskog Film Festivala Sarajevo bit će otvoreno 19. jula u Pozorištu mladih i na još dvije Open Air lokacije.

Ovogodišnje otvaranje Festivala otvorit će film „An Orange From Jaffa“ iz selekcije OFF Shorts.

“An Orange From Jaffa” je priča o Mohamedu, mladom Palestinacu, koji očajnički traži taksi da ga odveze preko kontrolnog punkta kako bi se sreo sa svojom majkom koja ga čeka sa izraelske strane. Na kontrolnom punktu, vozač Faruk otkriva da je Mohamed već neuspješno pokušao prijeći granicu te da mu nije rekao istinu. Tada počinju problemi i za Muhameda i Faruka.

Na otvaranju Festivala te na projekciji filma pojavit će se i reditelj filma Mohamed Almughannij, koji će 20.7. biti i prvi gost ovogodišnjeg OFF Talks programa.

Kratki dramski film Mohammeda Almughannija nudi uvid u mučnu stvarnost s kojom se suočavaju Palestinci na izraelskim kontrolnim punktovima. U ovoj čvrsto isprepletenoj naraciji, gledaoci su gurnuti u napete granice Farukovog taksija, gdje se opipljivim intenzitetom odvija očajnička hitnost Muhamedovog putovanja da stigne do majke preko kontrolne tačke.

Samer Bišaratov portret Muhameda odiše sirovim emocijama, hvatajući opipljiv strah i odlučnost čovjeka uhvaćenog na nišanu geopolitičkih previranja. Portret Faruka od Kamela El Baše dodaje dodatnu dubinu narativu, njegova strepnja odražava šire tjeskobe svojstvene svakodnevnom životu pod okupacijom.

Tematska rezonanca filma je nepogrešiva, neometano se bavi temama rasne diskriminacije i predrasuda koje prožimaju izraelsko-palestinski krajolik. Kroz nijansirane performanse i spretno pripovijedanje, Almughanni obasjava sveprisutne strahove i neizvjesnosti koje definiraju palestinsko postojanje.

Kinematografija Macieja Edelmana daje intiman i impresivan kvalitet filmu, postavljajući publiku u skučene okvire taksija dok tenzije rastu. Njegov minimalistički pristup naglašava hitnost Muhamedove nevolje, pozivajući gledaoce da sudjeluju u njegovom teškom putovanju. U svojoj kratkoći, ovaj kratki film uspijeva obuhvatiti duboku složenost izraelsko-palestinskog sukoba, nudeći žestoku optužnicu za nepravde s kojima se Palestinci svakodnevno suočavaju. Almughannijev rad je zadivljujući, nervirajući i izaziva razmišljanje svedočanstvo moći kinematografije da rasvijetli ljudsku cijenu političkih sukoba. ‘Narandža iz Jafe’ nije samo film; to je jasan poziv na empatiju i razumijevanje u suočavanju sa nedaćama.